Aktuálně
Přečkali jsme první vlnu viru COVID-19, na kterou jsme upřímně připraveni moc nebyli. Ale teď přichází další otázky. Přijde druhá vlna? Budeme již znát správné postupy, jak reagovat dnes už možná ve známých situacích? Jak vést Vaši farmu v nejistých dobách?
Postupujte, komunikujte a řešte problémy.
Pandemie coronaviru narušila téměř každý aspekt každodenního života. Způsobilo to volatilitu trhu, strach, nejistotu a únavu pro Vás a Váš tým. Jako vedoucí Vaší farmy to může být největší příležitost vašeho života.
„Týmy nejsou nikdy tak pevné, angažované, nabité a soustředěné, jako když pracují proti společnému nepříteli,“ říká Mark Faust, obchodní autor a prezident Echelon Management. „Viděli jste to na mistrovství světa v různých sportech, týmech reagujících na katastrofy a ve válce.“ Vůdci vědí, že je lidé během krize nejvíce potřebují. „Velcí vůdci vystupují, aby kontrolovali reakce, snížili nejistotu a vyřešili problémy,“ říká Faust.
Je čas mluvit.
Faust říká, že v turbulentních časech musíte zvýšit frekvenci a intenzitu komunikace se svým týmem.
Máte způsob, jak rychle předat informace pro všechny, kdo jsou součástí farmy? Pro svůj tým zvažte seznam e-mailů, skupinovou textovou zprávu nebo skupinu soukromých sociálních médií, navrhuje Mary Kelly, generální ředitelka Productive Leaders, dvacetiletá veteránka námořnictva. „Čas na vytvoření plánu obchodní komunikace je před krizí, ne během,“ říká Kelly. „Komunikační metody jsou účinné pouze tehdy, jsou-li již zavedeny a lidé vědí, kam se obrátit, aby se dozvěděli více.“
Když komunikujete se svými zaměstnanci nebo ostatními:
- Buďte konkrétní
- Držte se faktů
- Buďte upřímní
- Vyberte si pravou chvíli
Chcete-li mít způsob, jak lidem klást otázky a získat spolehlivé odpovědi.
„Buďte realističtí a optimističtí ke svému týmu,“ dodává Faust. „Vzor je jasný, dobří vůdci stojí před svými lidmi a mluví slovy naděje, dávají relevantní slova strategie a směřují k nové akci.“
5 kroků k řešení krize
Ať už čelíte pandemii, jako je COVID-19, přírodní katastrofě nebo jinému narušení podnikání, potřebujete plán. Mary Kelly navrhuje podniknout tyto kroky:
- Potvrďte problém. Ujistěte se, že jako odpovědná osoba chápete problémy a skutečnou podstatu krize.
- Stanovte možné kroky a možné výsledky, aby každý pochopil, o co jde. Zeptejte se: „Co když?“ Otázkou získejte věcné odpovědi.
- Klidně zajistěte svou strategii se svým týmem. Požádejte o vstupy. Zmapujte, co je potřeba udělat. Podívejte se na Vaše zásady. Už jste plánovali tuto situaci?
- Informujte svou rodinu a tým. Poskytněte informace, jakmile jsou dostupné. Lidé touží po informacích v době nejistoty.
- Implementujte akční plán krizové komunikace, který zahrnuje způsob sdílení informací v případě narušení klasického sdělování.
Závěrem mě napadá jedno pionýrské heslo: „Buď připraven. Vždy připraven!“ ☺
I přes nejisté počasí, Vám všem přejeme krásné prožití zbytku léta.
Ing. Vladěna Hrazdirová a zaměstnanci CBS Genetics s.r.o.